باکتری های مفید پوست
آسمان ششم
مطالب ششم ابتدایی و اطلاعات علمی دیگر

 پژوهشگران علوم پزشکی در موسسه ملی بهداشت (NIH) کشور آمریکا می گویند نتایج یک مطالعه جدید آنان نشان می دهد، میکروب هایی که به طور معمول در پوست زندگی می کنند از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  میلیونها باکتری که روی پوست بدن ما زندگی می‌کنند می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت‌های مختلف از بدن  محافظت نمایند.

اگرچه سلول های ایمنی پوست از بدن در برابر ارگانیسم های مضر محافظت می کنند اما تا کنون مشخص نشده است که آیا میلیون ها میکروبی که به طور طبیعی در پوست هستند و به میکروب های پوستی معروفند نیز در این میان نقش مفیدی دارند یا خیر.

از آنجایی که پوست بزرگترین اندام بدن است تعامل زیادی با میکروب های محیط دارد.

در این مطالعه محققان موسسه ملی بهداشت (NIH) در آمریکا با بررسی موش ها مشاهده کردند که میکروب های پوست در تعامل با سلول های ایمنی موجود در پوست، از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

این متخصصان  دریافتند: میلیونها باکتری که به طور طبیعی روی پوست بدن زندگی می‌کنند و در مجموع به آنها «میکروبهای پوستی» گفته می‌شود از طریق تعامل با سلولهای ایمنی موجود در بافت پوست به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

متخصصان در این آزمایش موشهایی را که با تغییرات ژنتیکی عاری از میکروبهای پوستی شده بودند در اجتماع با نوعی باکتری پوستی مفید و همزیست انسانی، قرار دادند که استافیلوکک اپی در میدیس نامیده می‌شود.

این متخصصان مشاهده کردند که کلونی موشها با این گونه باکتری مفید، موجب فعال شدن نوعی سلول ایمنی در پوست موش‌ها می‌شود که وجود آن برای مقابله با میکروبهای مضر، حیاتی است. این سلول ایمنی در واقع یک مولکول سیگنال دهنده سلولی را تولید می‌کند و سلول مزبور نیز نقش حفاظت از بدن در برابر میکروبهای مضر را ایفا می‌کند.

در این مطالعه محققان موش ها را به دو دسته تقسیم کردند و یک دسته موش های بدون میکروب و در دسته دیگرˈ کامنسال استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس ˈ پوست انسان را به موش های بدون میکروب پیوند زدند.

نتایج این مطالعه نشان داد که این گونه میکروب ها ، سلول ایمنی پوست موش را قادر می کند تا یک مولکول علامت دهنده که برای محفاظت از بدن در برابر میکروب های مضر، لازم و ضروری است ، تولید کند.

همچنین محققان موش های میکروب دار و بدون میکروب را در معرض یک انگل قرار دادند ومشاهده کردند که موش های بدون میکروب در مواجهه با این انگل واکنش ایمنی موثری نشان نمی دهند درحالی که موش های میکروب دار این واکنش ایمنی را نشان دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط علی توکلی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 223896
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران


جاوا اسكریپت

كد ماوس



کد متحرک کردن عنوان وب